26 maart 2014

Zo werkt payrolling in de praktijk

Payrolling

Ja, payrolling is duurder dan wanneer u het zelf doet. Zo’n 2% à 3% om precies te zijn. Maar met payrolling heeft u maar 47 weken personeelskosten per jaar in plaats van 52 en zo gaat u wel flink besparen.

Payrolling en vakantiegeld

Volgens de wet moet de werkgever in mei of juni het vakantiegeld aan de medewerker uitbetalen. Om dit te kunnen betalen zet hij maandelijks 8% van het brutoloon opzij. Maar de gemiddelde MKB-ondernemer heeft hiervoor geen aparte rekening. Dit levert vaak liquiditeitsproblemen op in de maand dat het vakantiegeld uitbetaald moet worden. Als u samenwerkt met een payroller wordt dit allemaal geautomatiseerd en heeft u hier geen last van.

Payrolling betaalt vakanties

Wanneer een werknemer met vakantie gaat en betaald verlof opneemt, moet u normaal het loon in deze periode gewoon doorbetalen. Met payrolling hoeft u zich hier geen zorgen meer over te maken. De meeste payrolling bedrijven reserveren naast het vakantiegeld ook een bedrag in de werkgeverslasten voor de vakantiedagen. Dus wanneer de medewerker op vakantie gaat, wordt hij doorbetaald uit deze reservering en krijgt de werkgever geen factuur.

Payrolling betaalt zieken

Bij MKB-ondernemingen vallen de meeste ziektegevallen binnen het eigen risico van de ziekteverzuimverzekering. Dit betekent dat u tijdens de eerste twee, vier of zes weken ziekte het salaris van uw medewerker zelf moet doorbetalen. Bovendien moet u ook vervanging zien te regelen, die u ook moet betalen. Met een payroll contract hoeft u deze kosten nooit te maken en zal u ook bij ziekte geen factuur krijgen. Payroll bedrijven hebben namelijk een grote loonsom en dus een scherpe premie op de verzuimverzekering. Het risico is voor hun rekening, ze hebben het geld hiervoor voorzien.

Wil u ook genieten van de voordelen van payrolling?

Vul dan bovenstaand formulier in en ontvang gratis en vrijblijvend offertes.

Geplaatst in:


Getagged met: